söndag, maj 14, 2006

Ja må jag lev(erer)a

Det har hänt så mycket sen senast. En resumé kan bli hur lång som helst. Några saker är dock viktigare än annat, främst två. Behold:

Coola tjejen J bor precis så att man från hennes vardagsrum ser in i ett fönster på musikens hus, ett ställe där det oftast has konserter med band bestående av grabbar med nitarmband och usla kläder. En kväll för några månader sedan stod jag där i vardagsrummet och skådade in där i fönstret, tvärs över gatan, och banne mig om jag inte tyckte mig se självaste Dark Funeral husera runt där inne! Med corpse paint, läder och allt! Jag blev så exalterad att jag var tvungen att kolla om jag verkligen hade rätt och visst, nog skulle de spela där i kväll enligt den stora dagstidningen. Sedan var planen att jag skulle filma dem med min mobiltelefon, men då fick jag liksom för mig att de upptäckte mig så jag vågade inte. Jäklar oxå. Dark Funerals vrede vill man ju knappast dra över sig. Men sedan dess har i alla fall nämnda mobiltelefons ringsignal utgjorts av The Blackwinged Horde, det gamla örhänget från Vobiscum Satanas, för att de åtminstone på något sätt skall ha lämnat några avtryck där. Varenda gång telefonen ringer sätter jag hjärtat i halsgropen och jag har medelst denna signal skrämt åtminstone fyra svagare personer av spårvagnen vid olika tillfällen.

Själv har jag också flyttat. Jag har räknat ut att min nuvarande lägenhet blir min sjunde bostad på lite mindre än två år. Nu tänker jag dock bo kvar ett tag. Dessutom är det mitt eget kontrakt. Där fick du, resten av världen! Just när du räknat ut mig!

Ja, det var väl det viktigaste; jag har flyttat och dessutom sett Dark Funeral byta om/sätta på sig sitt ansikte. Good stuff, eh? J har dessutom lovat mig att jag som present på min (snart förestående) födelsedag skall få se just Dark Funeral spela på den lilla parkeringen på den öppna platsen utanför mitt fönster där jag bor i Johanneberg. Hon har sagt att de skall spela Happy Birthday, men för mig går det lika bra vilken födelsedagsmarsch de än spelar. (Faktiskt tror jag att jag skulle föredra Ja må han leva.)

3 kommentarer:

Penny sa...

ja må han leva kommer inte på fråga då de varken talar eller sjunger så bra svenska. vi har redan gått igenom det där, dark funeral och jag, låtarr, outfit corpse paint och alltihopa, så dealen är liksom redan dealad med.

ska det inte bli spännande, visst?

Jakob sa...

vad skall grannarna säga? att jag är det bästa som någonsin hänt kvarteret förstås! gud, jag ser fram mot detta.

Penny sa...

o så grannarna kommer jubla! dom kommer hylla dig och säga att du är det bästa som hänt kvarteret, framförallt parkeringsplatsen. sen kommer dom somna, och när dom vaknar vet dom inte om dom drömde eller om det verkligen hände på riktigt.

Deltagare