lördag, maj 13, 2006

Återkomsten

Jag tror att vi här i Europa aldrig riktigt begripit hur stor Kapten Krisp egentligen är i Amerika. Och när jag säger Amerika menar jag inget mindre än "the united states over there".

Vad sägs om den meningen? Riktigt hemsk, om du frågar mig. Jag skrev den alldeles nyss och när jag skrev den hade jag en idé om att göra en travesti ellervahetere på han vad hette han nu som skrev det där fanzinet då när det nu var, typ förr. Han skrev helt hemskt och gav dessutom luft åt eländiga åsikter som t.ex. att Belinda Butcher och Kim Gordon adderade sexuell karisma till MBV resp Sonic Youth, att det var därför det var bra att de fanns. Men nån måtta får det vara på tokigheterna!

När jag läser inledningen till denna entry förstår jag dock att jag skulle fortsatt på det första spåret i stället, det om Kapten Krisp. Det är inte bara sant det som sägs där, det är också ett spännande ämne. Speciellt för mig. Jag älskar Kapten Krisp. Inte bara flingorna utan främst själva kaptenen. Jag kan inte för mitt liv begripa hur det kan vara så att Kapten Krisp inte är en riktig människa av kött och blod utan bara en påhittad figur!

Googlar man på Kapten Krisp så får man 7 träffar. Googlar man däremot på Cap'n Crunch, kaptenens amerikanska alias, får man 245 000 träffar! Där ser man något om proportioner. Enligt Wikipedia är Kapten Krisps dopnamn Horatio Magellan Crunch, och man ges där en ganska utförlig biografi över Kapten Krisp, hans yrkes- och familjekarriär, hans drömmar och visioner, och även en del annat viktigt. Kort sagt, det är en början på det stora äventyr som är Kapten Krisp. Surfa dit och se ert liv ta en ny vändning: http://en.wikipedia.org/wiki/Cap.

Inga kommentarer:

Deltagare