torsdag, oktober 27, 2005

Alla måste bo i torn. Alla måste! Bo i torn.

Nu skall jag snart bo i ett torn. Minns ni "Tornman" från första plattan av (fantastiska) 80-talsdepprocksorkestern Camouflage? Klart ni gör. Kommer ni också ihåg "Tower of Strength" med glamtanterna The Mission från samma årtionde? Baske mig, verkar det inte som om all sunkig goth egentligen handlar om torn.

Det behöver förstås inte jag bry mig om, inga jäkla depprockare kan förstöra det för mig längre. Jag skall bo i tornet i Vasastan och ingen kan hindra mig. Ett litet tag skall jag bo där i alla fall. Inneboende i stor lägenhet med gemensamt kök, trådlöst bredband, åttmeterstakhöjd. Jag skall använda tornatmosfären till att lära mig alla Georges Batailles böcker utantill. Jag skall sedan recitera hela skiten med dånande stämma då jag handlar mjök på min nya kvartersbutik på Vasagatan. För annars vet jag inte riktigt vad det skall vara bra för att kunna det.

Bara så ni vet.

Inga kommentarer:

Deltagare