söndag, december 11, 2005

Min favoritställning

Alltså, jag känner att jag behöver mer erkännande för det här skämtet som jag sa (skrev) igår. Så här var det.

Jag var på kalas hos H och C och de hade fått en sån där "mina kompisar"-bok av I, fast den var liksom för vuxna så det stod såna där saker som "Min favoritmaskin: …………." i den och så skulle man fylla i, ni fattar principen. ("Men vilket djur liknar jag egentligen?" I: "Hundvalp! Du ser precis ut som en hundvalp.") Ungefär hälften av frågorna handlade förstås om sex.

… Eller gjorde de verkligen det? Jag tyckte att jag hittade på något så ini helvete kul då jag på frågan "Min favoritställning: ………." svarade "tandställning". Jag tyckte det var så skoj att jag ville att alla andra skulle berömma mig för min enorma slagfärdighet och uppfinningsrikedom. Så jag skrattade högt åt mitt skämt och då vart alla andra tvungna att fråga vad det handlade om och jag således fick läsa upp vad jag skrivit (smart, visst?). Men det var nästan ingen som tyckte det var lika kul som jag hade tyckt själv. Så går det när man umgås med småsinta typer som vägrar erkänna ens storhet!

3 kommentarer:

Penny sa...

Jag är inte småsint och jag erkänner härmed officiellt din storhet!

jag bara "tandställning?" och sen skrattade jag mig halvt fördärvad! Ha ha ha!

dom fattar ju ingenting ju, dom andra. och jag bara måste göra något av mitt skämt om slipsen som en pil mot flatfronten och att det egentligen är ett trolleritrick och jag skrattar nu när jag skriver det här. Gud vad jag är rolig. Och du, du med är rolig.

Jakob sa...

visst fruktansvärt kul? vissa förstår tydligen att uppskatta humor. och det är väl ganska givet att du skall ta tag i det där med pil och flatfront, bara kombinationen av ord får det ju att börja bubbla i en. du store, FLATFRONT, vilken olycklig designer har fått sätta sin nametag på den miffokonstruktionen?

Anonym sa...

Nä, hade jag varit på festen kan jag lova att jag skrattat en hel massa jag också.

Deltagare